lørdag den 25. oktober 2008

tudefjæs fra amar'

min fredag aften har været ganske stille og egentlig ikke, skulle man tro, værd at skrive hjem eller til nogen om.
jeg har set talent2008 finalen og zappet random over til vild med dans på tv2. et langsommeligt og 15 minutes of fame orienteret program hvor de hele tiden filmer på de kendte dansestjerners familie. talent2008 derimod var rørende fra første tillad mig at kalde det offer. en lille buttet pige på kun 8 år synger så godt hun kan og danser som en voksen skuespiller kun turde gøre det. og det fortsætter. de rører og imponerer mig. jeg hopper direkte ned i ålbæk historien med begge fødder da alle de afskedigede børn gir ham hævn med en sang på melodi af søs bjerre. når jeg genfortæller lyder det alt sammen ækelt og populistisk. men jeg vil være ærlig og sige at jeg tudede og grinte og gispede. og som man sidder der helt alene i sin et-værelses langt ude på amager, så forsøger man hverken at overdrive eller skjule noget.
jeg tænker på om jeg burde være flov over min egen standard og krav til underholdning.
aftenen fortsætter med den americanske film: when a man loves a woman. igen er jeg grædefærdig så jeg næsten slår ned i sofaen og medfølelse og følelse. kærlighed som går i stykker, familien der smuldrer og børn der er berørt af voksnes problemer. everybody hurts med r.e.m. spillede de i en symbolske scene hvor også faren ryger ned i sølet (som den oprindeligt seje i det parforhold). jaaahh, øv, jah, nåårh, åh nej, der r ingen grænser for hvor ondt det gør. i mig! hvorfor gør det ondt i mig? er det medfølelse? eller er det løgnagtige filmtriks. uanset hvad det er, så virker det. jeg er ramt af det mest folkelige fredagsprogam på danmarks radio og tv2 så det rusker i min grundvold.

tidligere på aftenen fik jeg lært hvordan man downloader musik fra iStore. det er smart og nemt. fik lyst til at bruge alle mine penge på plader jeg godt gad have. startede med at købe mine veninders kæresters bands musik. analyse var rigtig godt og stemningsfuldt og street-lækkert på den fede måde.
også akeyisakey er dejligt. en skam de ikke har tid til at lave teater med mig.
et band jeg vil næsten dø for at arbejde sammen med er analogik. jeg har hørt deres albun fire gange i dag tre igår. jeg bliver aldrig træt af det. deres musik er både rørende opkvikkende, underholdende, kreativt og teatralsk og skørt. elsker det.

nu har jeg kæmpet med at skaffe to skuespillere til en øvelse imorgen aften og så aflyser den ene. fuck. irriterende. men måske det ser anderledes ud imorgen. jeg vil arbejde med en nultekst og etydemodellen som jeg har læst om i 'regiskolen'. afsøgning med kroppen. jeg bliver nødt til at repitere lidt på det inden prøven (om det så bliver lørdag eller mandag).
jeg må repitere hele bogen, mindst en gang om dagen fra nu af for at blive dygtig nok. bladrede lige lidt i den og der var allerede AHA-på-ny oplevelser over noget jeg havde glemt.
Jeg vil også træne, enten magnussens opvarming, svømning eller surf eller løb. en eller anden form for træning i hvert fald. mindst en gang om dagen. er min bestræbelse. så må vi se hvad der sker med min fantasi og mit humør efter en måned med det. det kan være jeg vågner op fra noget jeg ikke ved hvad er. fra mine undermåler-underholdnings-kriterier måske...

Ingen kommentarer: