mandag den 11. oktober 2010

Den nye Marie

I september måned har jeg haft for meget at lave, for mange forskellige tanker og ganske enkelt mentalt overload. Det har gjort mig ondt - men store tanker har hjulpet og nu er det godt igen. Der er sket meget. Jeg vil forsøge at dokumentere alt det der har med mit arbejde med scenekunst at gøre her på denne blog.

Karakteristik af Den nye Marie:

Den nye Marie bestræber sig på at gå i svømmehallen to morgener om ugen.
Hun har tid til en kop spontan kop kaffe i køkkenet, hun holder pauser i løbet af dagen, hun ser en film en gang imellem og hun snakker med dem hun bor sammen med.
Hun går ture alene, tænker på livet, samfundet, meningen og meningsløsheden. Alene.
Den nye Marie arbejder med teater så meget hun overhovedet kan. Øver sig. Eksperimenterer. Udvikler og leger.
Hun arbejder på en forestilling, som måske kan vokse sig større, og som handler om den nye folkesygdom: Stress og depression.
Hun arbejder også på en dukkemusical om Søren Kierkegaard - en ensom, passioneret og stædig mand med hang til tungsind.
Den nye Marie husker at gøre alt det, der gør hende glad.
Den nye Marie passer på sin tid. Er ikke sekretær. Arbejder ikke for nogen eller noget hun ikke brænder for eller tror på.
Hun skriver - men på sine egne projekter eller freelance (projektorienteret).
Hun er frivillig i ASSITEJ og glæder sig til verdenskongressen.
Hun er med til at etablere NUTS - netværk for unge turnerende scenekunstnere.
Hun er ikke længere hverken formand eller i bestyrelsen for TeaterHUSET. Det projekt har jeg givet alt hvad jeg kan og vil til. De er bedre tjent med nye begejstrede kræfter. Jeg krydser fingre for dem - og besøger dem jævnligt som et aktivt frivilligt medlem.
Den nye Marie er kandidatstuderende på retorik og læser sine lektier så ofte hun kan det.
Den nye Marie drømmer om en lederstilling på et teater om to år.
Hun drømmer også om sit eget lille teater, hvor hun kan lave børne-turnéforestillinger i QUASIs navn sammen med Agnete.

Den nye Marie er autodidakt professionel sceneinstruktør, støttet af Kunstrådets Scenekunstudvalg.
Den nye Marie vil instruere flere forestillinger - freelance - og håber på at blive hyret af et teater snart.

Ingen kommentarer: